Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Warszawa nie chce skręcić metra?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

jm

Data publikacji:
16-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Warszawa nie chce skręcić metra?
Rys. Zielonabialoleka.pl
Zarząd dzielnicy Białołęka chce żeby metro – zamiast na Bródno – pojechało w kierunku Białołęki. Urząd miasta jest sceptyczny, za co krytykuje go "Gazeta Wyborcza", a "Rynek Kolejowy" pyta o opinię stowarzyszenie SISKOM.

Zarząd dzielnicy Białołęka proponuje rezygnację z budowy stacji Bródno u zbiegu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej (leżącej na terenie sąsiedniej dzielnicy Targówek) i odgięcie II linii metra na północ od stacji Kondratowicza. Nowa stacja końcowa o nazwie Grodzisk miałaby znajdować się po północnej stronie Trasy Toruńskiej w rejonie ul. Głębockiej w sąsiedztwie intensywnie rozbudowujących się osiedli.Więcej o tej propozycji można przeczytać tutaj.

 

- Jeżeli są argumenty za zmianą przebiegu metra tak, żeby obsługiwało więcej mieszkańców, to nad czym się zastanawiać? Bo nie ma pieniędzy? Nikt nie mówi, że białołęcki odcinek metra musi powstać w tej dekadzie. A że we wniosku o wsparcie inwestycji unijnymi pieniędzmi metro kończy się na Bródnie? To można złożyć nowy wniosek na nowy odcinek. Albo wynegocjować z Brukselą zmianę wniosku - uważa dziennikarz "Gazety Wyborczej" Michał Wojtczuk.


- W Studium Komunikacyjnym Białołęki wschodniej badano zarówno wariant poprowadzenia na Zieloną Białołękę tramwaju, jak i metra - komentuje dla "Rynku Kolejowego" Jan Jakiel, prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji - Wskazano tam, że wariant przebiegu metra na północ od stacji Kondratowicza aż do Trasy Mostu Północnego jest lepszy, ale praktycznie niemożliwy do realizacji ze względu na istniejące już decyzje środowiskowe - mówi Jakiel. Według niego jednak, obsługa samej Zielonej Białołęki nie uzasadnia wykorzystania metra ze względu na dużo niższą zabudowę, a co za tym idzie - mniejszą liczbę mieszkańców tej części Warszawy niż Bródna.


- Zabrakło niestety analizy ekonomicznej. Argumenty miasta, że budujemy tak jak teraz, bo takie mamy już papiery są złe. Trzeba przeprowadzić analizy i rozstrzygnąć raz na zawsze dyskusję, gdzie ma przebiegać metro - apeluje Jakiel.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5